poniedziałek, 7 lipca 2014

Pomysł na porzeczki

Moja Ciocia ostatnio na serio wkręciła się w mojego bloga, a raczej w wyczekiwanie na efekty moich kuchennych eksperymentów. Co jakiś czas podrzuca mi temat do przemyśleń. Wczoraj na tapecie zawisły porzeczki. I oto, co z tego wyszło...

Tarta Porzeczkowa

ciasto:

  • 300 g mąki 
  • 200 g masła 
  • 100 g cukru 
  • 2 żółtka
  • 2 płaskie łyżka kakao
  • łyżka śmietany

masa:

  • 2 szklanki czerwonej porzeczki
  • łyżka maki pszennej
  • łyżka mąki ziemniaczanej
  • 5 łyżek cukru

kruszonka:

  • 250 g mąki
  • 180 g masła
  • 130 g cukru
  • kilka kropel aromatu waniliowego
Składniki na ciasto kruche zagnieść i odłożyć na co najmniej 2 godziny do lodówki. Wylepić prodiż  (lub też inną formę - na standardową formę do tarty wychodzi na oko 2/3 z ciasta) i zapiec przez ok 15-25 minut. Porzeczki wymieszać z mąkami i cukrem. Wysypać na podpieczony spód i posypać kruszonką. Piec  przez następne 30-40 minut do zarumienienia się kruszonki.



Ogólnie to Moja Rodzicielka skwitowała mój kolejny genialny pomysł na kulinarny wyrób, że jednak ta czekolada vel. "Kakałko" rządzi mną, jak nie powiem co.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly

Print Friendly and PDF
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...