sobota, 2 kwietnia 2016

Tortowo Imieninowo 2




Dziś zamieszczam obiecany drugi tort imieninowy. Tym razem troszkę zaszalałam i stworzyłam tort piętrowy. 


Tort czekoladowy z masą wiśniową

biszkopt kakaowy:
  • 4 jajka (białka + żółtka)
  • 1 szklanka cukru
  • 3 łyżki mąki tortowej
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 3 łyżki kakao
  • łyżeczka proszku do pieczenia

krem kakaowy:
  • 6 jajek (białka + żółtka)
  • 18 łyżek cukru pudru (190 g)
  • 6 łyżek kakao (36 g)
  • 500 g masła
  • (opcjonalnie 100 g spirytusu)
masa wiśniowa:
  • 1galaretka wiśniowa
  • 200 g masła
  • 150 g cukru pudru
 poncz:
  • sok z cytryny
  • cukier
  • woda

  • wiśnie z kompotu
  • opakowanie drobnych bezów

Białka ubić na pianę,  pod koniec dodać cukier i żółtka. Następnie dodawać stopniowo mąki z proszkiem, kakao i delikatnie wymieszać, by nie utracić objętości. Piec w temp. 180°C ok. 40 minut.

Białka ubić i dodawać stopniowo cukier, kakao i żółtka. Masło utrzeć na pianę i dodawać powoli masę jajeczną.

Galaretkę rozpuścić w połowie ilości zalecanej gorącej wody, czyli w 1,5 szklanki. Odstawić do wystygnięcia i wstępnego zżelowania. Masło utrzeć na pianę z cukrem pudrem i stopniowo wlewać żelującą już galaretkę.
(Drobna uwaga: jeśli ucieramy krem mikserem należy użyć najniższych obrotów, bo masa może się zważyć)

Biszkopt przekroić na trzy blaty i każdy z nich naponczować. Pierwszy posmarować kremem i powciskać delikatnie bezy. Ułożyć drugi blat biszkoptowy i posmarować masą wiśniową. Powciskać w masę wiśnie z kompotu. 


Ułożyć trzecią blat biszkoptowy i posmarować kremem wierzch i boki tortu. Udekorować masą wiśniową za pomocą szprycy.


Ja dodatkowo upiekłam też mały biszkopt w kształcie serduszka, który przełożyłam masą wiśniową, dzięki czemu uzyskałam tort piętrowy.

 


3 komentarze:

  1. Cudowny tort! Nie dość, że ogromny, to jeszcze caaaaaaały z czekolady <3 Dajcie mi go, niech te kilkadziesiąt tysięcy kalorii wejdzie do mojego żołądka, nie pożałuję :)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly

Print Friendly and PDF
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...