środa, 7 października 2015

Moja wariacja nt. dala z soczewicy z dynią



Przepis na podobne danie znalazłam przez przypadek w sieci. Zamieściła go moja znajoma na jednym z portali. W oryginale soczewica była czerwona, ale z racji, że w domu miałam akurat jedyni zieloną jej odmianę i nie wszystkie składniki, jedynie zainspirowałam się tym przepisem i powstało zupełnie nowe danie.




Dal z soczewicy z dynią


na 4-6 porcji (1 porcja ok. 350 kcal)
  • 1,5 szklanki zielonej soczewicy
  • ok 700 g dyni
  • 500 ml mleka kokosowego 
  • 500 ml wody
  • 1-2 łyżeczki kurkumy
  • 1 łyżeczka ostrej papryki
  • 2-3 łyżki oleju
  • 1,5 łyżeczki mielonego imbiru
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/2-1 cebula
  • pęczek kolendry lub natki pietruszki 
Soczewicę zalać wodą i wypłukać. Powtórzyć czynność dwukrotnie. Zalać raz jeszcze i odstawić na godzinę. Odcedzoną soczewicę przesypać do garnka i zalać połową mleka kokosowego i połową wody lub bulionu. Posolić, doprawić kurkumą, ostrą papryką i gotować na małym ogniu przez 15-20 minut, po czym odstawić z ognia.
Dynię obrać i pokroić w kostkę. Przełożyć na rozgrzany olej i smażyć przez około 10 minut. Pod koniec dodać imbir, czosnek i cebulę. Dosolić do smaku. Dodać resztę mleka i wody lub bulionu i zagotować. Połączyć z soczewicą i gotować jeszcze 10 minut. Na sam koniec wsypać posiekany pęczek kolendry lub pietruszki.


1 komentarz:

Printfriendly

Print Friendly and PDF
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...