sobota, 25 kwietnia 2015

"De ja vu" z wakacji




Ups!!! Przegapiłam pierwsze urodziny bloga! Najzwyczajniej w świecie zapomniałam! Przyznaję się bez bicia...
 Moje Pyszne Siódme Niebo 20 marca skończyło rok! A ja ten fakt przegapiłam!


No dobra, no to nadrabiając te ponad miesięczne zaległości, z tej okazji zamieszczam przepis na Małe Słodkie Co Nieco. Tytuł posta nie jest przypadkowy, gdyż właśnie w wakacje wystąpił przepis całkiem pokrewny z tą samą kremową masą. Tym razem jednak w odmiennym wydaniu. Raz, że wtedy były to małe babeczki z ciasta kruchego, a teraz jest biszkopt. Ja wykorzystałam akurat jeden wykrojony blat z dużego biszkopta i na niego przepis też zamieszczam pozostała część została wykorzystana w innym celu.  Dwa, że tym razem w roli owoców wystąpiły przede wszystkim truskawki (plus kilka borówek amerykańskich).

Biszkopt z truskawkami

biszkopt:
  • 6 jajek
  • 1 i 1/2 szklanki cukru
  • 1 cukier waniliowy (16 g)
  • 1 i 1/2 szklanki mąki tortowej
  • 3/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 6 łyżek wody
  • łyżeczka proszku do pieczenia
krem:
  • 1 budyń waniliowy lub śmietankowy
  • 1 1/2 szklanki wody
  • 1/2 kostki masła (100 g) + 3 czubate łyżki
  • 6 łyżek cukru
  • cukier wanilinowy (16 g)
  • 250 g truskawek
  • kilka borówek amerykańskich
Oddzielić białka od żółtek. Białka ubić na sztywną pianę i stopniowo dodawać cukier z cukrem waniliowym. Następnie dodać żółtka, obie mąki z proszkiem do pieczenia oraz wodą. Wymieszać delikatnie szpatułką na jednolitą masę. Przełożyć do torownicy z wyłożonym papierem do pieczenia dnem (boków nie smarować!). Piec około 40 minut w temp. 180 stopni C. Po wyjęciu z piekarnika odwrócić do góry dnem, by biszkopt nie opadł i wystudzić.
Krem przygotować według tego przepisu. 
Gotowym kremem posmarować biszkopt. Truskawki pokroić na pół i rozłożyć na warstwie kremu.



A na tym zdjęciu wystąpił mały blacik w podobnym anturażu. Kupny wprawdzie, ale nie mogłam się oprzeć pokusie, by strzelić mu fotkę!


3 komentarze:

  1. Już nie mogę się doczekać sezonu truskawkowego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale to musiało być pyszne ! Uwielbiam truskawki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Musiało być pyszne! I jak ładnie udekorowane!
    www.drink2pij.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly

Print Friendly and PDF
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...