wtorek, 29 kwietnia 2014

czarno- białe klimaty

Już wcześniej pisałam, o moim prezenciku od mamy w postaci wykrawaczek do ciasteczek w kształcie serduszka z dziurką. Również za sprawą mojej rodzicielki w moje ręce wpadł przepis, który zainspirował mnie do urozmaicenia moich ciasteczek innymi wariantami.

CIASTECZKA CZARNO-BIAŁE

Składniki:

  • 300 g mąki 
  • 200 g masła
  • 100 g cukru 
  • cukier wanilinowy
  • 2 jajka
  • 1 łyżka mleka
  • 2 łyżki kakao
Wykonanie:
  1. Ciasto wykonane według tego przepisu, dzielimy na dwie względnie równe części. Następnie do jednej z nich dodajemy kakao i mleko. (dużo łatwiej jest podzielić sobie składniki przed wyrabianiem i od razu do jednej połowy dodać mleko oraz kakao, ale wymieszanie gotowego ciasta, które już leżakowało w lodówce też jest wykonalne - sprawdziłam ;P). Z wyrobionego formujemy kule, owijamy folią i wstawiamy na godzinę (lub dłużej) do lodówki.
  2. Po leżakowaniu wyjmujemy ciasto, wałkujemy ciasto na grubość ok 5 mm i wycinamy ciasteczka z ciasta jasnego i ciemnego. (Gdy nie mamy takiej foremki  jak moja, bierzemy dwie foremki różnej wielkości, takie by mniejsza mieściła się ze sporym zapasem w obwodzie większej).
  3. Gdy już mamy powycinane ciasteczka, zamieniamy ich środki miejscami tak, by wyszedł dwukolorowy miks ciasteczkowy. Po ułożeniu na blasze delikatnie dociskamy brzegi obu ciastek łącząc je i pieczemy ok. 10 min w temp.180 stopni.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly

Print Friendly and PDF
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...